2 weken geacclimatiseerd - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Stephanie Bon - WaarBenJij.nu 2 weken geacclimatiseerd - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Stephanie Bon - WaarBenJij.nu

2 weken geacclimatiseerd

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

31 Augustus 2014 | Spanje, Valencia

Hallo allemaal,

Wat gaat de tijd snel. Op dit moment al weer 2 weken hier in Valencia. 17aug was het dan zo ver. De dag dat ik naar Spanje vertrok. Aangekomen in Valencia werd ik opgehaald en naar me appartement gebracht. Gelijk merkte dat het andere temperaturen zijn dan in Nederland. Gelukkig maar, want deze bevallen me iets beter. Ik woon op een beste mooie lokatie. 15min van het strand, en 9min van mijn stagebedrijf. Van het centrum woon ik wel iets verder maar goed.

Aangekomen in het appartement, gelijk de boel maar geïnstalleerd en alles schoon maken want was best vies. Ik was nog alleen, maar er zijn 3 kamers en 2 badkamers, een grote keuken en woonkamer. Verder is er hier ook een zwembad. Deze mogen wij ook gebruiken:)
Maandag moest ik naar de taalschool. Ik moet eerst 4 weken naar de taalschool, AIP en daarna begint mijn stage. Ik had de eerste week les van Gemma en Ruben. de tweede week van Sylvia en Anna.

De eerste 2weken op de taalschool gingen eigenlijk heel snel. De school organiseert na schooltijd veel activiteiten. Samen lunchen of dingen bezoeken.

De eerste week woonde ik nog alleen in het appartement maar vorige week zondag kreeg ik een huisgenootje. Karin, 31 uit Schotland. Ben erg blij dat ik het goed met haar kan vinden. We hebben altijd fun in huis. Zij is hier voor 6maanden om Spaans te leren.

Natuurlijk waren er wat probleempje in dit huis. de douche deed het niet zo goed.(maar we hadden er nog 1) Maar goed, deze week kwam onze huisbaas om alles te fixen. Verder zei hij nog dat er veel gaat veranderen in het huis.

Wat heb ik verder nog gedaan?
Meestal school van 9 tot 13u, daarna iets eten, de stad in of naar het strand.

De eerste week was ik erg moe, ik had veel moeite om te wennen aan het warme klimaat. Als je niets doet, zweet je al.... Een dag was het zelf 41 graden... en dan heb je maar een kleine ventilator op je kamer.. Het is hier erg benauwend, vooral als het bewolkt is, wordt echt drukken benauwd. Dit komt omdat het niet weg kan de hitte.

Afgelopen vrijdag zijn we met een paar naar de voetbalwedstrijd van Valencia CF gedaan. Valencia CF moest tegen Malaga, 3-0 winst :) voor 10 euro hadden we een kaart. (het goedkoopste kaart) haha we zaten dan ook helemaal helemaal boven in, in nok van het stadion... Maar toch gave plaatsen, naast de aanhang van Valencia SUD. Na de wedstrijd gingen we stappen. De spaanse clubs zijn erg anders dan in Nederland.. Maar wat hadden we toch een lol.

Vandaag nog even relaxen en morgen weer vroeg op naar school. Ja moet redelijk vroeg op.. 20min naar de taalschool met de tram of metro. Maar ik ga ook een Valenbisi kaart aanschaffen. Valencia is namelijk een aangename stad om in te fietsen. Dit is vooral makkelijker om avonds terug te komen van de stad, want dit is 4km.... en dan gaat het met de fiets iets sneller. Heel vervelend is dat de metro niet meer naar 23:30 rijden :( Dit heb ik 1x gemerkt, in de eerste week ging ik met Geertje uiteten bij Geertje in de buurt. Ik zei ja moet voor 23u echt de metro hebben anders moet ik lopen. Ja hoor, iets over 23u kom ik aan bij het metro station Aragon (bij het voetbalstadion van Valencia CF) ... Rijdt er geen metro meer.... Ik terug naar Geertje, een app geïnstalleerd waarop je precies kan zien waar je loopt en in welke richting, dan maar naar huis lopen of een taxi. Taxi vind ik persoonlijk, wasted of money, dus ging ik lopen. Nou dit heb ik geweten ook hoor. 2km, 20min over.. Het verbaasde me dat de grote wegen, savonds vrij rustig zijn. Maar ik was blij dat ik weer thuis was.

Nog 2weken taalschool en dan begint mijn stage! Ik vind het nou al helemaal geweldig in Spanje. Leuke mensen ontmoet & met me Spaans gaat het ook steeds beter :)


estado, se siente, estupenda :))

adiós!



  • 31 Augustus 2014 - 19:10

    Denise:

    Hee stef!!
    Wat fijn dat je het naar je zin hebt daar!!
    Goed om te lezen!!!

    Dinsdag hebben we tegen be Quick gespeeld 3-1 gewonnen!!
    En gisteren hebben we 1-0 gewonnen van ijvv!

    Hier minder mooi weer als daar bij jou!
    Veel plezier nog en we horen nog wel weer wat van je!
    liefs ons;)

  • 31 Augustus 2014 - 19:23

    Kitty:

    Hi Stef,
    Wat leuk om jouw avonturen hier te lezen.
    Goed te horen dat je je draai al hebt gevonden.
    En wat een heerlijk weer is het daar!!
    Wij zijn jaloers..... Tis hier nog steeds regenachtig en fris
    voor de tijd van het jaar maar het wordt aan
    het einde van de week beter.
    Komt goed uit met het septemberfeest.
    Jammer dat je er niet bij bent!
    Woensdag ben je jarig! Ga je nog iets leuks doen dan!?
    Ik hoop van wel.
    Veel plezier daar nog!! We appen!
    Groeten van Kitty , Koen en Tom

  • 31 Augustus 2014 - 20:16

    Wilma:

    Hoi Stef,

    Leuk je blog weer te lezen.
    Veel plezier.

    Groeten van Wilma, Eduard, Gerrit, Bart en Willem

  • 31 Augustus 2014 - 21:58

    Laura:

    Leuk om te lezen stef! En idd jammer dat je september feest moet missen maar zo te lezen vermaak jij je daar ook uitstekend:) spreken elkaar snel!

  • 06 September 2014 - 11:13

    Opa Bon.:

    leuk dat weer een bloq bij houdt,hebben we een idee hoe het er is.Met een 5 weken ben ik er ook weer.succes met de taal en tot ziens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Valencia

Stephanie

Actief sinds 25 Juli 2011
Verslag gelezen: 432
Totaal aantal bezoekers 35280

Voorgaande reizen:

07 Maart 2015 - 16 Juli 2015

Exchange student in Chongqing, China

17 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Stage in Valencia

04 Augustus 2011 - 16 Juni 2012

U.S.A

Landen bezocht: