oeps, 2 maanden al weer.. - Reisverslag uit Rochester, Verenigde Staten van Stephanie Bon - WaarBenJij.nu oeps, 2 maanden al weer.. - Reisverslag uit Rochester, Verenigde Staten van Stephanie Bon - WaarBenJij.nu

oeps, 2 maanden al weer..

Door: Stephanie

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

22 Januari 2012 | Verenigde Staten, Rochester

Hallo allemaal,

Als je aan zon jaar weg gaan begin moet je een blog bijhouden, klopt en dat is ook wat ik wou doen. Maar dan loopt het allemaal weer even anders dan het moet.. Je hebt geen tijd, bent druk met school en sporten, je vrienden en familie. Vanaf nu aan ga ik proberen elke 2weken een blog te schrijven want anders komt het er helemaal niet van. En ik wil jullie natuurlij ook graag laten weten hoe het met mij gaat dus, ik ga hem proberen op te houden met blogs en niet zo als je laatste paar keren 2maanden later..

Goed, veel gebeurd dus ook veel te vertellen...

ik was geëindigd op 14nov.


15November:
onze eerste hockey game na 2 weken trainen waren we er klaar voor. We hadden een game tegen Waseca deze hebben we gewonnen met 8-3.

November 18.
Mijn eerste Hockey wedstrijd waarvoor ik mocht dressen. Dat betekent ik mocht me tenue aan trekken en misschien een shift mee spelen. We hadden een wedstrijd in Winsconsin, de staat wat aan de rechter kant van Minnesota ligt, we hadden een wedstrijd tegen New Richmond. het was een hele spannende wedstrijd, heb helaas niet gespeelt omdat het een close game was. helaas 4-2 verloren maar een leuke experience was dat ik helemaal klaar op het ijs stond in me tenue :)

22 November,
hadden we een wedstrijd tegen Austin.
het was een fysieke wedstrijd, een van onze meisjes kon niet meer verder en werd met een brancare het ijs afgedragen, ze knalden tegen de boards aan. En haar hoofd ging eerst. Later in ziekenhuis bleek dat ze een zware hersenschuldig had en iets in haar nek. helaas hebben we deze wedstrijd verloren met 6-4.

Het was ook onze laatst school dag 22 November, we hadden een lang weekend omdat 24 Nov Thanksgiving is een feestdag wat ze hier vieren.
Thankgiving is het dat ze vieren dat je pelgrims naar the US kwamen, deze dag staat vooraal in het teken van eten eten en eten. Ik vond het een leuke dag, gezellig met de familie bij elkaar lekker eten en football kijken :) (football vind ik trouwens een erg leuke sport, helaas hebben we dat niet in Nederland.) wel jammer dat ons team the Minnesota Vikings dit jaar niet zo goed zijn.

1 December
hockeygame! en ik mocht weer spelen, en ik mocht zelf spelen in de wedstrijd, voor een shift!! super super spannend en super leuk!!
natuurlijk had ik weer problemen, het zal ook eens niet, mag je spelen, word je verzocht van hij ijs af te gaan omdat je kin strip niet vast zit. maar goed later mocht ik er in en heb ik ook nog even meegespeeld. De dag dat ik me hockey debuut maakte :D.

3 December,
de dag dat we naar een concert gingen van een bekende pianiste. Lori Line. het was haar kerst concert, super super mooi!! Naar het concert gingen we naar huis en heb ik boerenkool gekookt, en dat vonden ze heel lekker vooral de Unox rookworsten sloegen goed aan! Daarna heb ik ze sinterklaas kadootjes gegeven dat vonden ze ook erg leuk. gelukkig maar.

6 December
hockeygame against Mankota East. Dit is een team dat erg hoog gerankt is in State. Helaas verloren we in overtime, 5-4 maar weer een super spannend game.

December 10
Game tegen Mankato West. Ik heb weer een shift gedraaid in hockey en we hebben gewonnen met 7-4.

December 11
We gingen naar een dansvoorstelling "the Nutcraker" en hier dansen ook wat vriendinnen van me in. Was echt super super goed. Van sommige meiden hier die naar me school gaan wist ik niet dat ze zo goed kunnen dansen. De voorstelling was een soort van verhaal en er gebeuren allemaal dingen. Blijkt dus dat ze deze voorstelling elk jaar doen, en ik had nog nooit zon voorstelling gezien maar was erg leuk.


10 December
Game tegen Faribault gewonnen met 3-0

17 December
Game tegen Owatonna, ik mocht weer dressen, we doen het dressen game om game, Dit team was erg erg goed, helaas verloren, 5-1, maar ik had weer het geluk om op het ijs te staan en even te spelen.

18 December
We gingen met de familie en paar andere families naar het Belle Voce Concert, dit is een choir waar meiden tot 18 in zingen en je moet auditie ervoor doen om te gelaten we worden.
Hier zongen ook paar meiden in die ik kende, het was zo prachtig en ze konden super goed zingen. erg indrukwekkend.
Savonds heb ik bastketball gespeeld zon wat vrienden.

20 December
Hockey game Winona 4-1 win

22 December
deze afgelopen 2 weken met ingang van 9 dec tot 22dec was het bear creek week. Dat bekent de school doet allemaal acties om zoveel mogelijk geld op te brengen. Ze verkochten snoep tijdens de lessen, deden beer knuffels of je inwikkelen in plastic papier met iemand anders allemaal van zulke dingen om geld op te brengen voor het goede doel Bear Creek. En in de laatste week was er het spel paranoia. Dat spel houd in je krijgt een kaar met iemand naam erop en je moet die gene taggen. aan raken en zeggen paranoia, en zo iets van geef me je kaarten. Dat was super leuk je ziet mensen rennen door de schoolgangen omdat je alleen kon taggen duren passingtime. Naar elke les hebben wij hier in school 5min of passingtime, om van klas naar klas te gaan en bv naar je locker. super leuk ik had 8 kaarten en toen werd ik helaas getagd.
Maar deze donderdag was het ook rent-a-senoir- day, ook weer om geld op te brengen. voor 10dollar kon je een senoir huren, en dan moet je met de gene mee lopen voor de dag. Ik werd gerent door een van me hockey teammates, Shantel. We hebben ons in Century kleuren gedresst en daar waren helaas crocs bij involved. Jaa, iedereen draagt crocs hier. Maar Kitty maak je geen zorgen ik laat de crocs in the States.!! Was erg leuk om met haar mee telopen en haar klassen te volgen.
Savonds hadden we een hockeygame tegen Waseca, en ik moet weer dressen, heb ook nog even gespeeld en we wonnen met 10-4.

Nu hadden we een week vakantie:) Waar ik wel aan toe was. Want ik heb het super druk, zoals jullie wel kunnen zien, (bijna geen tijd om een blog te schrijven) ik heb vaak geslapen want me dagen hier zijn erg vermoeiend. ik sta op om 5:45 want me bus komt rond 6:45 me ophalen voor school. dan heb ik school tot 3:03 en daarna hockey tot 6:15 en dan ben ik meestal rond 7uur thuis. dus 12uur druk druk druk.. en dan moet ik nog eten en huiswerk maken.. en dinsdag / donderdag games waardoor ik soms nog later thuis ben.
Maar goed in deze vakantie hadden we Christmas.
Christmas vieren ze hier op kerst avond en kerstdag, kerstavond kwam de helefamilie bei een. Van de ene Oma kregen we kadoos, zij heeft ons erg verwend. ik heb een minnesota stocking stock gekregen :) erg blij mee super gaaf nu kan ik die ophagen, thuis:) en maar sokken, waardebon voor de kapper, en uggs oorwarmers. Ik had me host-oma de sinterklaas letter gegeven en wat pepernoten en ze was daar super blij mee..
van anders host oma/opa heb ik een super mooi sjaal ie ze zelf heeft gemaakt gekregen en een sweater van PINK. het merk "PINK" is echt de bom hier. het is van victoria secret en iedereen draagt het jogapants en sweatshirts alles. Ik had nog nooit van gehoord maar zon ik integreer nu erg goed:P crocs en zon sweatshirt.
kerstochtend hadden wij onze kadootjes uitpakken, ik ben weer verwent door me hostfam hier, ze hadden me een leatherjacket gegeven. ja super, met een soccerbal. ik had me hostfam ook kadootjes gegeven en de dag ervoor vroeg ik of ze inpak papier had want ik moest nog iets inpakken en me host-mom zei zo van, je hebt toch geen kadoos voor ons gekocht he? je weet dat dat niet hoefde.

Maar had ik wel gedaan, met behulp van mama uit Nederland!! Nog heel erg bedankt voor het opsturen van hun kadootjes, ik had me host-mom en zus parfum gegeven en me host-dad wijn,(die ze erg lekker vonden) en me host-broertje had ik een Vikings muts gegeven want hij is helemaal gek van dat american football team. Gelukkig vonden we het allemaal erg leuk.

Eerst kerstdag gingen we naar host-opa-oma huis en hebben we daar lekker gegeten. dat is wat ze hier doen eten :P

Verder ging ik deze week naar de Twincitys, omdat onze PAX coördinator daar woont en zij had allen exchange uitgenodigd, om bij haar te komen voor paar dagen en met zon alle bij elkaar te zijn. Dus maandag 26dec naar hockey practise zijn we naar de citys gereden. Het was super gezellig, we waren met 11 mensen en sliepen ik haar basement. was super leuk savonds zijn we wezen lasergamen en bowlen. We hadden heel veel plezier en toen we savonds weer thuis waren speelden we pool en natuurlijk lekker kletsen :) en lekker opblijven.

27dec
dit was de dag dat we gingen skiien, in buckhill, Het is een berg, de pistes zijn niet zo indrukwekkend maar goed was wel leuk om even te gaan skien, we hadden een hele leuke tijd. Vooral met de andere exchange studenten die nog nooit hadden geskied, zoals mensen van Mexico en Venezuela. good times, savonds gingen we naar de MALL OF AMERICA, jaja in Minnesota is de grootste MALL van the States. Maar iedereen was zoo moe, heb niet veel gekockt, maar shirts en ipod

28dec
ondertussen in Rochester hadden we een Hockey toernooi. de eerste wedstrijd hadden we gewonnen dat was tegen new richmond, waar we eerder het jaar van hadden verloren.. nu gewonnen met 6-2, helaas was ik er niet bij, maar de volgende wel.

29dec
Hockey game tegen New Ulm, gewonnen in overtime 6-5. dit was een hele belangrijke zege voor ons team, dat komt omdat ons team, Century girls hockey, since het begon 1997, waneer de school was gebouwd, wij hadden een heel slecht hockeyteam. je kan gewoon zeggen dat we HEEL HEEL slecht waren.. maar dat is nu veranderd. in het begin wonnen ze nooit en nu beginnen we eindelijk te winnen. dus het was super goed, want we stonden in de finale!!! van het toernooi

30 december
game day, big big day, tegen Orono. dit is een super goed team want ze zijn nummer ranked 7 in the State, Minnesota. 1period ging goed het was 0-1 2period 3-1 achter, en in de laatste period 9-1 verloren, was erg jammer dat we verloren maar we hebben een leuke ervaring. Daarna gingen we naar een bar glynners met alle hockey ouders en hebben we daar gegeten.

31 december
Oudejaarsdag, normaal gesproken ben ik in Spanje, Canarische eilanden, lekker in de zon, nu zit je in de koud. Maar dat maakt niet uit. Uitgaan en partyen is ook geen optie. ik ging met een vriedin van me, markayle naar een chinees new year geval iets. Zij studeert chinees en nodigde me uit met haar mee te gaan. ik ken haar via hockey, Natuurlijk allemaal chinezen en omdat hun nieuwjaar nog lang niet is komen ze bij elkaar om ik weet niet meer hoe het heet , een dompling te maken ofzo, weer voedsel, dat was erg leuk, hiernaar ben ik met haar en haar familie uiteten geweest.
Het vreemde is dat iedereen hier naar nieuwjaars partys gaat. zoals me hostouders hadden een party bij de buren, ik kon daar ook heen gaan maar waren toch niet zo veel mensen mijn leeftijd en me hostzus ging naar haar boyfriend en me hostbro had zijn vrienden over. Dus nadat markayle me thuis had gebracht ging ik dus ook nog naar een andere party. Ik ging naar de nieuwsjaar party van me vriendin Maria, wat erg leuk was. ik miste helaas de baldrop in New York omdat we een spel aan het spelen waren. Maar goed het was erg gezellig.

We hadden maar 1 week vakantie en dat betekende dinsdag 3 jan moest ik gewoon weer naar school, helaas.. maar ook leuk om iedereen weer te zien.

5 Jan
we hadden een hockey game tegen onze rivaal uit de stad, de andere high school John Marshall.
iedereen was nerveus, ik mocht dressen voor deze game, helaas niet gespeeld omdat het zo close was 3-1 verloren helaas.

7 jan
hadden we een hockeygame tegen Austin, eerder in het jaar hadden we hier van verloren, en een meisje was toen uitgeschakeld. Nu hadden we gewonnen met 3-2 en dat meisje Shantel, mijn vriendin die toen werd uitgeschakeld scoorde nu de winnen goal. ik mocht dressen, maar helaas niet gespeeld.

10 Jan
Een hockeygame tegen Dodge Country. Fredrik, een andere exchange student en hij woont bij de goede vrienden van me host familie, die zowat elke zondag middag over komen. kwam kijken naar deze wedstrijd omdat de game in het dropje was waar hij woonde. was erg leuk om met hij te spreken en hij had nog nooit een hockeygame gezien dus was ook een leuke ervaring voor hem.

12 Jan
Hockeygame tegen Albert Lea.
Wat een makkelijke game moest zijn eindigde anders. verloren in overtime 6-5.. ik mocht dressen voor deze game maar helaas niet gespeeld.

14 Jan
Zaterdag 14 jan, een belangrijke wedstrijd voor ons Hockeyteam. we hadden een game tegen de andere concurrent Mayo high school. Mayo wil ons maar 1 keer spelen, omdat we normaal zo slecht waren, dus hier waren 4 punten te winnen of te verliezen. BIG BIG GAME. Wij brachten onze beste game, so far in het seizoen. we hadden een 1-0 lead tot de laatste 30 sec van de game. Mayo scoorde de gelijkmaker, overtime, mayo scoorde de winnende goal, het werkt zo, wie het eerste scoort in overtime wint. en Iedereen was heel erg verdrietig omdat deze meiden normaal verloren van mayo met 10-0 of 5-0 en nu stonden we voor!!! dit betekent zoo veel. Maar we krijgen ze nog wel, het hele team hoopt dat we ze ontmoeten in the play-offs. Mayo is nu de leider in de BIG9.

16 Jan
we hadden deze dag vrij, vanwege Martin Luther King jr. Day, we gingen deze dag skiien in Welsch. een groter skiplaats ongeveer uurtje van ons vandaan. Ze hadden alleen maar groene, blauwe of zwarte pistes. die zwarte waren wel leuk maar je kunt die vergelijken met rode-zwarte pistes. Maar het was leuk om er lekker uit gegaan en even lekker skiën.

17Jan
Belangrijke wedstrijd tegen Mankato West, vorige kaar hadden we gewonnen en ook deze keer weer gewonnen. 4-0.

19Jan
We hadden de andere Mankota East helaas verloren we deze met 5-2.


Vandaag vlak voordat je de helft van dit blog al geschreven had, had ik een Hockeygame tegen John Marshall.
Deze game was erg belangrijk en we moesten deze winnen. De vorige keer hadden we deze verloren. En om jullie iets te bekennen, Century Girls Hockey heeft nog NOOIT ik zeg nog NOOIT een ander high hockey team uit de stad Rochester verslagen. Maar daar hebben we vandaag verandering ingebracht!! Vandaag was het ook Minnesota Hockey Day. Iedereen was erg nerveus want dit was het, JM/Mayo beide denken altijd dat we heel slecht zijn omdat ze ons in het verleden gewoon altijd afslachten, maar nu niet meer, tegen mayo hebben we ze al gewaarschuwd, en JM vandaag ook. We hebben gewonnen met maar liefst 7-1!!! en geluk stond aan onze zijde!! En ik mocht voor deze wedstrijd dressen en ik heb ook gespeeld. En toen ik op het ijs stond, heb ik zelfs een assist gegeven voor een goal!! Iedereen was zooo blij voor mij, ik besef nog steeds niet waarom, maar het is dus heel heel heel heel goed dat als dit pas je eerste jaar is, je een assist geeft in een varsity game, en vooral als het tegen de big big concurrent JM is. Alle hockey ouders waren aan het juigen toen de speakers, vertelden wie gescoord had en die assists, want dat doen ze in hockey. En de speaker man zijn mijn naam, assist by number 15 STEPHANIE BON. en omdat dat moment alle ouders en supporters juigden voor mij, dat was heel speciaal.
Later feliciteerde de coaches mij ook nog, en en wij Century Hockey Girls hebben ook nog een beker gewonnen, want de voor de wedstrijd op Minnesota hockey day- is er een cup, en de andere jaren won JM die altijd omdat wij nog nooit eerder een Rochester team hadden verslagen maar nu 2012 is het gewoon CENTURY, super trots.
Later in de lockerroom, toen we ons aan het omkleden waren kwam Tori naar me toe, van ja er staan ouders buiten op je te wachten en die willen met je praten over je goede prestatie, mijn assist dus:P kan je het geloven net of ik GOD was. Tori en Shelbys moeder, ken ik goed en kan ik ook goed mee opschieten is een super aardige vrouw, en ik kan het erg goed vinden met haar dochters, Zij was helemaal in tranen en vond het zo geweldig dat ik een assist had, en gunde me het zo en dat deed wel even wat met me hoor. en iedereen feliciteerde me ermee en ik was zo van ja dankje, maar het is dus erg erg goed.
Daarna gingen we met hockeyteam en ouders naar glynners. lekker eten.
en weer iedereen mijn feliciteren. En mijn vriendin Hanna die me na huis bracht zij ook nog zo van volgens mij weet niet hoe goed dat was, je assist. niemand doet dat in eerste jaar hockey.. ik leer natuurlijk veel op trainingen en weet precies waar ik heen moet, ik was in de line met katie and jessie aney, beter kan het ook niet. Jessie aney is een super ster in tennis zij won STATE. en ze is was 13 jaar oud. ze is nog niet een in highschool en is beter dan alle mensen die voor een high school team spelen in de State minnesota, zij was ook vorige jaar op een heel bekend sportsblad op de cover. als zij geen bekende tennis speler word weet ik het ook niet, maar goed zij is dus ook heel erg goed in tennis, en haar zus is een sophomore, en onze topscorer. Ik had ook wel een beetje geluk :)
we zijn nu 11-10 betekent 11 gewonnen en 10 verloren, helaas hebben we nog maar 4 wedstrijden te gaan.. 2 feb is de laatste officieel game. Daarna play-offs. Wat gaat je tijd toch weer snel he? Moet ik binnenkort op zoek gaan naar een spring sport. Dat word TRACK(gooien) omdat die coach mij wil hebben voor dat event, of LACROSSE.
reacties graag??(A) hahaha

Tja de andere dingen die ik normaal doe, maar ik niet vermeld heb is bijvoorbeeld, dat ik vaak met vriendinnen uiteten gaan na hockey bijvoorbeeld, we naar basketbal games gaan van onze school. Elke zondag naar de kerk, en daarna komen vaak vrienden over, ik ga naar films met vrienden. Dat word al een beetje standaard voor mij dus dat heb ik niet geschreven, Maar veel van me tijd gaat nu op in hockey, ik ben op het ijs maandag tot zaterdag of het zijn training of wedstrijden, druk druk druk.

Volgende week heb ik finals, dus ik moet goed leren, ik wil goede cijfers halen, heb tot nu wel wel goede cijfers alleen A/B. maar ik wil alles beetje naar A krijgen, omdat ik vaak niet kan leren vanwege me hockey time zo veel tijd kost. Maar ik hoef ook geen overachiever te worden. De klassen die in nu had hoefde ik toch niet te halen, omdat ik die niet nodig heb om hier afstuderen. Trouwens het was deze week gewoon -8 F , wat dus betekent -28C is, Vanochtend was het ook erg koud, het was 19F dat betekent -13C, ik heb daar een foto van gemaakt van de thermostaat op ons terras/deck.

Mijn rooster volgend semester
1 Anatomy & Physiology
2 Anthropology
3 Reading for College
4 Lunch
5 Speech
6 US Government
7 US History
8 American Lit.

3-8 moet ik volgen en minstens een C in hebben om te hier te gradueren.

Ik hoop dat dit blog genoeg was, denk ik wel he??
Het is hier ook al weer bijna 1uur, dat betekent dat het bij jullie al weer 8uur smorgens is.

ik hoop op veel reacties(A) en ik ga van nu af aan me blog beter bijhouden!!

xxx Stephanie

p.s. Fotos upload ik morgen even :) coming soon!!

  • 22 Januari 2012 - 08:46

    Kitty:

    Hi Stef! Wat ontzettend leuk om je enthousiaste verhalen weer te lezen! En wat ontzettend jammer om je niet te kunnen zien spelen in een ijshockey game! Okay, we hebben je dus voorbij zien komen op schaatsen tijdens een training in zo'n filmpje op internet maar in het echt zou toch spannender zijn. Wat ontzettend goed dat je al een assist hebt gegeven in je eerste paar maanden ijshockey. Als iedereen zegt dat het een bijzondere presta

  • 22 Januari 2012 - 08:58

    Kitty:

    Hi Stef! Wat ontzettend leuk om je enthousiaste verhalen weer te lezen! En wat ontzettend jammer om je niet te kunnen zien spelen in een ijshockey game! Okay, we hebben je dus voorbij zien komen op schaatsen tijdens een training in zo'n filmpje op internet maar in het echt zou toch spannender zijn. Wat ontzettend goed dat je al een assist hebt gegeven in je eerste paar maanden ijshockey. Als iedereen zegt dat het een bijzondere prestatie is, dan zal dat wel zo zijn!Je vraagt een reactie op Track of Lacrosse......tja,ik zei al, ik ken alleen zwerkbal van Harry Potter ;-) Doe wat jou het leukst lijkt! Volgens mij heb je altijd wat actie nodig.Wrs heeft Lacrosse meer actie in zich? Fijn dat je mijn advies over de crocs wel serieus neemt. Kan hier echt niet hoor! Weet je wat......misschien kom ik 19 en 20 april naar Minnetonka (hoofdkantoor) dan zal ik er een dag extra blijven om je te zien!! Maar pin me er nog niet op vast......de plannen zijn al een paar keer veranderd maar het ziet er nu goed uit! I will keep you posted! Stef, geniet nog maar lekker daar want zoals je zelf zegt: de tijd vliegt voorbij! Dikke knuffel! Kitty

  • 22 Januari 2012 - 09:01

    Kitty:

    Zie nu dat het niet helemaal goed is gegaan. Heb inmiddels een halve en een hele reactie geplaatst....dat krijg je met zo'n i pad.....ach ja, je wilde toch veel reacties! ;-)

  • 22 Januari 2012 - 09:44

    Opa Bon:

    Fijn om je vanmorgen weer te hebben gezien en hoop dat het zo door gaat,weer veel gescheven en veel mee gemaakt super goed, groetjes OPA BON

  • 22 Januari 2012 - 09:44

    Opa Bon:

    Fijn om je vanmorgen weer te hebben gezien en hoop dat het zo door gaat,weer veel gescheven en veel mee gemaakt super goed, groetjes OPA BON

  • 22 Januari 2012 - 09:44

    Opa Bon:

    Fijn om je vanmorgen weer te hebben gezien en hoop dat het zo door gaat,weer veel gescheven en veel mee gemaakt super goed, groetjes OPA BON

  • 22 Januari 2012 - 11:16

    Willeke:

    ooo stef wat indrukwekkend je verhaal en sommige dingen zie ik gewoon voor me zoals je reactie als je complimenten krijgt..ooo wat mooi voor jouw zeg!!ja en dat je een druk progamma hebt dat is alleen maar goed en fijn dat je ook zoveel vrienden en vriendinnen om je heen hebt ,kijk nu alweer uit naar je volgende blog,heel veel liefs uit het natte borculo en een dikke knuffel voor jouw!!

  • 22 Januari 2012 - 13:00

    Koen:

    hee stef leuke verhalen he.
    we lezen eindelijk je blog weer is was heel lang geleden. en je krijgt best wel veel speeltijd bij hockey als ik het zo lees voor een beginner.
    en je moet zelf weten wat je gaat doen hoor met lacrosse en dat andere trackk toch? ik weet van allebei niet echt goed wat het is dus. je meot zelf maar kiezen.

    gr koen

  • 22 Januari 2012 - 13:57

    Carla:

    Hoi Stephanie,
    Wat een lang verhaal, heel erg leuk om te lezen. :)
    Wat goed dat je een assist hebt gegeven. Blijkbaar een bijzondere prestatie voor een "beginneling". :)
    Jammer dat de ijshockeycompetitie alweer bijna voorbij is.
    Nu weer een andere sport kiezen. Ik zou het niet weten Lacrosse ken ik niet ( van horen zeggen wel leuk) en speerwerpen, kogelstoten en dicuswerpen is ook leuk. Wat wil je zelf? Ga je voor individueel of teamsport. Wat je ook kiest het is allemaal leuk toch!
    groetjes xxx

  • 22 Januari 2012 - 14:14

    Kim:

    Hey lieverd!
    Lees dat je het goed naar je zin hebt! lekker druk! Zo gaat de tijd ook lekker snel!
    Binnenkort weer even skypen! Als je tijd hebt! hihi

    Spreek je snel!
    Liefs Kim

  • 22 Januari 2012 - 16:05

    Peter Jan:

    Hi Stephanie,
    Wat ontzettend leuk je verhalen weer te lezen.
    En wat gaaf dat je een goede assist hebt gegeven bij ijshockey gisteren. Wat waren ze trots op je. Super! :)
    Wat betreft de volgende sport zou ik voor track gaan. Maar je moet zelf de keuze maken.
    groetjes xxx

  • 22 Januari 2012 - 16:34

    Kirsten:

    Hoi hoi meid,
    Wat een verhaal zeg phoo heb het allemaal gelezen, maar je bent wel heel druk met de hockey ofniet.. En wat leuk dat je het naar je zin hebt! Wij hebben vandaag gewonnen van neede spelen een klas hoger maar met 5-2 ingemaakt, ik spreek je nog wel is via slapen dus ben al mooi op de hoogte! Succes er mee.. Ik spreek je snel xxx

  • 22 Januari 2012 - 21:35

    Wilma:

    Hoi Stef, leuk je dagelijks leven in de states weer te lezen. Groetjes Wilma, Eduard, Gerrit, Bart en een knuffel van Willem.

  • 23 Januari 2012 - 11:55

    OPA BON:

    lieve stephanie, geweldig moop reis verslag ik ben blij je gesproken te hebben.groetjes OPA

  • 23 Januari 2012 - 17:50

    Caroline:

    Knap dat je in zo'n verslag zo veel kunt vertellen, hoe het met je gaat. Geniet nog maar even een paar maandjes verder. Want deze ervaringen kun je niet over doen. Ook al is het allemaal vermoeiend. Veel plezier verder. En zorg dat je iets vaker /langer op het ijs staat. Weet je dat dit ook mijn sport was in mijn tienerjaren.

  • 27 Januari 2012 - 17:35

    Melanie:

    Hoi Stephanie,
    Wat een lang verhaal, maar wel leuk om te lezen. Jammer dat de wintersport ijshockey al weer bijna voorbij is. Wa ga je nu kiezen?
    nog heel veel plezier.
    groetjes xxx

  • 03 Februari 2012 - 17:39

    Laura:

    Hoi stephanie! beetje late reactie maar beter laat dan nooit toch!:D ik moest nog een deel lezen en bij deze heb ik dat gedaan. Ik had je ondertussen ook al gesrpoken via skype! Maar leuk om je verslag weer te lezen! Fijn dat je het zo na je zin hebt en veel te doen hebt daar! ik spreek je snel weer!
    En Geniet er nog maar van want voor je het weet is het weer voorbij!

    Liefs!

  • 23 Februari 2012 - 13:48

    Ineke Onis:

    Hallo Stephanie, eindelijk zit ik weer eens achter de computer, [dat komt niet zo vaak voor ] en heb even bijgelezen, nou ja, even,, soms hoor ik van Lennart over jou, en de groetjes die je via Lennart over laat brengen, maar nu werd het dan ook wel eens tijd voor een reactie!! uit de Hessenstreet. Ik lees dat je hatstikke druk bent, met school, met sporten en jeetje al die trainingen, ik kan me zo voorstellen dat je savonds als een blok je bed inrolt. En wat ontzettend gaaf om je naam via de spaeker tijdens de wedstrijd te horen, dat geeft je wel een kick toch.... Nou meisje, veel sucses met alles en geniet ervan!! Heel veel lieve groetjes van Ineke

  • 23 Februari 2012 - 13:53

    Ineke Onis:

    Hallo Stephanie, eindelijk zit ik weer eens achter de computer, [dat komt niet zo vaak voor ] en heb even bijgelezen, nou ja, even,, soms hoor ik van Lennart over jou, en de groetjes die je via Lennart over laat brengen, maar nu werd het dan ook wel eens tijd voor een reactie!! uit de Hessenstreet. Ik lees dat je hatstikke druk bent, met school, met sporten en jeetje al die trainingen, ik kan me zo voorstellen dat je savonds als een blok je bed inrolt. En wat ontzettend gaaf om je naam via de spaeker tijdens de wedstrijd te horen, dat geeft je wel een kick toch.... Nou meisje, veel sucses met alles en geniet ervan!! Heel veel lieve groetjes van Ineke .

    oeps helemaal vergeten,,

    Natuurlijk ook de groetjes van de rest van de familie, Dag, Dag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Rochester

Stephanie

Actief sinds 25 Juli 2011
Verslag gelezen: 447
Totaal aantal bezoekers 35326

Voorgaande reizen:

07 Maart 2015 - 16 Juli 2015

Exchange student in Chongqing, China

17 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Stage in Valencia

04 Augustus 2011 - 16 Juni 2012

U.S.A

Landen bezocht: