1,5 maand geleden... - Reisverslag uit Rochester, Verenigde Staten van Stephanie Bon - WaarBenJij.nu 1,5 maand geleden... - Reisverslag uit Rochester, Verenigde Staten van Stephanie Bon - WaarBenJij.nu

1,5 maand geleden...

Door: Stephanie

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

14 November 2011 | Verenigde Staten, Rochester

Heey Allemaal,

Tja dat is dus al weer 1,5 maand geleden sinds me laatste blog. De tijd vliegt voorbij.. Ik heb het zelf helemaal niet in de gaten, dat het zo snel gaat. Maar goed in de tussen tijd is er heel veel gebeurd, natuurlijk 1,5maand is ook niet niks ;)
Goed laat ik maar beginnen bij het begin. of wat ik me nog kan herrineren.

October 4, 2011
Soccer game, tegen MAYO, de rivaal van ons, net als John Marshall, de twee andere highschools in Rochester. Gelukkig kan ik jullie vertellen dat we deze wedstrijd hebben gewonnen met maar liefst ja wel 1-0, close game. Maar goed, Anna en ik wij speelden acherin. zij speelt laatste en ik stopper. wij hadden me toch een mooie redding, nou zou ik dat niet vaak zeggen maar goed, wij beide waren op juiste plek op de precies juist time. Nou vraag je, je natuurlijk af, What happend?? Nou MAYO kreeg een kans op goal, onze goailie, alexa, liep uit de goal en wou de duiken ofzo naar de bal, iets wat keepers altijd doen :) Maar goed zij was dus uit de goal, en de goal was leeg, en er waren 2 MAYO meiden, ik dacht dat gaat me niet gebeuren dat we verliezen, tjonge, dus ik maak een slyding, ik dacht achja, meisje of bal maakt niet uit weg ermee, en anna gooit zich er met een blok voor, wij maffe acties voor ons lege goal, ik natuurlijk ogen dicht durf niet te kijken, ja hoor de bal tikt via anna en daarna mij voet van in rond 5m van de doellijn helemaal naar de cornerlijn, pff wat waren wij blij zeg:D

October, 6 2011
Soccer game tegen Mankato East,
waar van ik de uitslag niet meer weet... weet wel dat we die gewonnen hebben. oja met 1-0.

October 13, 2011
Soccer Section AA First Round @ Owatonna.
Dit team hebben we in het begin van het seizoen al verslagen.. en we hadden zeer goede moet! we moeten en zouden winnen!!
Vandaag hadden we dress-up, en iedereen ging all-out, we droegen onze hele tenue naar school, zooo gaaf net als ik de films :D :D, shirt, broekje, kousen, :D haarband iedereen was lekker pumped up zo we moesten gewoon winnen
Lekker in een schoolbus met zun allen. helemaal niet confertabel maar goed, lekker gezellig lekker muziek aan,. Bij aankomst heeft de coach een rijm voor ons gemaakt, en over elke speler heeft ze iets te zeggen. over mij zij ze:
Then there is Stephanie built tough as as wall,
Don't complain if you run into her and fall.

Ja de meiden die hier soccer spelen laten zich soms nog wel een gauw vallen en ik duw en ben aggresief en krijg dat veel calls... maarja super leuk
Helaas verliezen we deze wedstrijd, we staan met 1-0 achter, mm, en in de laatste 5min van de game scoorde onze captain vanaf 30m van de goal een mooie trap op doel, BAM 1-1. Iedereen was zooo blij en we schreeuwden zo hard. We gingen dus in overtime, dat betekent 2x 10min en wie er als eerste scoorde wint. sudden death, o wat haat ik dat. helaas scoorde het andere team, een fumble goal, zouden we zeggen een lompe onnodig lullig balletje. 2-1 game over Century ligt eruit.
Bam dat kwam hard aan en iedereen moest huilen vooral de senior s wat heel zielig was.

October 18, 2011
ik zit in de octagon club, dat is een vrijwilligers club, met het motto, Volunteer, not just because it looks good on a college resume.
Omdat iedereen zoveel doet, in schools clubs is an voluteerwork, de reden hiervoor is dat Colleges je scholarschips willen geven en als je ergens goed in bent ook, en als je een resume schrijft vinden veel college het belangrijk te voluteren in community ezv. Hier denken ze eraan, wat wij in Nederland eigenlijk helemaal niet doen, wie doet er eigenlijk nog vrijwillgers werk? Maar goed we gingen dus naar een seasons Hospice. Dat is letterlijk een huis waar mensen naartoe gaan om dood te gaan. Mensen die niet meer langer te leven hebben dan 6 maanden. Wij gingen hier de tuin opknappen het is fall en dat betekend veel bladeren vallen van de bomen en dat moet worden opgeruimt en natuurlij ook onkruid wieden. Wat erg gezellig was heb veel nieuwe mensen leren kennen. Daarna kregen we ook nog een rondleiding in het gebouw. we konden niet naar de mensen toe want meeste waren erg ziek. maar indrukwekkend. en ik heb weer een goede daad gedaan.:D

Deze week hadden we maar 3 dagen school omdat het MEA - No School week was, dat betekent donderdag + vrijdag off.
lang weekend vol leuke dingen,..

October 20, 2011
me host-zus gaat over 2 jaar naar college en ze is nu een junior maar kijkt al vol naar College. dus we gingen de Uneverstiy of Minnesota bezoeken. WOOOW, indrukwekkend GROOT. net een stad maar dan alleen maar voor de school. lijkt net een stad met straten stoplichten, een straat met restaurants, scholen en huizen, natuurlijk ook de GREEK huizen, super gaaf om die te zien, echt kicken. Zij vond deze school niet leuk maar ik kan mezelf er wel zien. maar goed een jaar studeren aan deze Uni is 20,000 dollar per jaar. ja scholen zijn erg duur. en daarom moet je ook een scholarship proberen te krijgen. maar goed ik vond het erg mooi!

October 21, 2011
Ik ging lekker shoppen met me vriendin en haar moeder, we gingen naar de MALL OF AMERICA. 1 goed ding Minnesota heeft de grootste mall van amerika. nou en die was me toch groot!!!
ze hebben zelfs een slagharen midden in de mall, en ik meen het. Ik ben in de riverboat geweest ja die stambomen haha super, en de mall heeft 4 verdiepingen. Nou veel geshopt en veel nieuwe kleren gekocht :D

October 22, 2011
Pumpkin party at Boecker's, Bethany speelt in me soccer team en we hadden een grote party bij hun super gezellig pumpkin gecarft evz

October 23, 2011
Party van me vrienden Naveen en Rachel
super gezellig HAlloween feest:D

Ik kan me niet veel herrineren van de andere dagen meestal was het gewoon school, naar huis met de bus en huiswerk maken, omdat we geen soccer meer hadden, en de nieuwe sport die ik ga spelen, IJSHOCKEY nog niet begint.


October 26, 2011
Hockey inkopen gedaan met lizzy:)
voor een flinke goedkope prijs hockey stuff gekocht:D

October 27, 2011
Wezen ijsschaatsen met lizzy want dat hoort er natuurlijk bij.. Super fun:D

October 31, 2011
ICE HOCKEY PRACTISE BEGINT
oo man ik was zoo nerveus voor deze dag.. Ik Stephanie Bon ga Icehockey spelen, ijs? nou volgens mij vluchten wij altijd naar de Canarische eilanden dus nooit ijs gezien..
MAar goed practise ging goed. De meiden op het ijs, nou dat meen je niet hoor super knap doen van alles en zoo goed maarja die doen het al 7-10 jaar. Alle meiden zijn erg aardig dus gelukkig wel weer getroffen.
Eerste week van practise overleeft gelukkig, leef nog en niets gebroken, ik voel me nu al een stuk zelfverzekerder op het ijs. en heb volgens mij nog nooit zo vaak op ijs gestaan ook. Ik ben een lefty, dat betekent ik hou me rechterhand boven aan de stick en me linker hand eronder. en ik schieten vanaf links, nouja ik heb helemaal niets met links maar Hockey dus wel, en ze zeggen links handige hockey player zijn altijd beter dus dat hopen we dan ook maar ;)


November 5, 2011
we hadden een oefenwedstrijdje, in hockey, 2 wedstrijden ik speelde natuurlijk niet, net een weekje ervaring, en gelukkig maar anders was het niet goed afgelopen, ging er hard aan toe, ik dacht achja meiden geen geweld niet vechten op ijs en niet tegen de borden. Nouja dat mag ook normaal niet maar met oefenwedstrijdjes mag alles dus, maar ja gaat best hard en dat vind ik wel mooi!
Hoop snel dat ik vorderingen maak!!

Oja, ik heb deze maand ook uitgevonden dat ik hier kan afstuderen van Century High School. Eerst was naar school gaan hier, mm, ja moet ik nou goede cijfers halen of wat? ik doe hier toch niets.. Maar nu kan ik afstuderen, na delen moet een wiskunde test, een reading test en schrijftest doen.
De schrijftest heb ik er al op zetten, ik moest schrijven over my greatest accomplishment, Lekker makkelijk he(A) dus ik begin december heb ik me wiskunde test. Die wel er pittig word voor iemand die al een 3jaar meer wiskunde heeft gehad. Maar goed me vriendinnen geven me bijles super lief :D en willen graag dat ik het haal.
Verder hadden we eind of Quater 1, en me cijfers mag ik best trots op zijn

Anatomy & Physiology= B -83%
Personal finance and investing = A- 95%
Us History = B -87%
English comtempory lit = A - 96%
German = A -100%
Economics= A - 92%

Best goed, Vooral als je ook al heel lang geen science meer heb gehad voor 3 jaar. 4,5,5 havo niets gehad en dan mag ik hier best trots op zijn:P haha maar goed omdat ik kan afstuderen zullen me lessen gaan veranderen. volgend semester heb ik waarschijnlijk alleen nog maar US History van de vakken die ik nu heb. vakken volgend semester

Speech
Us History
Reading for College
US Government
English Lit
( en een vak naar keuze)
veel dingen over lezen in engels en USA dus kijk er wel naar uit.

November 11, 2011
De Soccer banquet waar ik al zo lang naar uitkeek.. EIN-DE-LIJK hehe, was erg gezellig en we hebben lekker gegeten.
Ik heb me Letter gekregen dat is de grote R, en een certificaat dat ik geletterd heb hier. Verder een mooie boekje over het hele seizoen en een plakaat met alle seniors en dat we big nice champs en onze status. Ben er erg blij mee :D Oja en de grote soccer bal mag ik ook nog mee nemen, ik hoop dat ik de pictures kan uploaden via waarbenjij.nu

Goed naar de banquet hadden we een soccer sleepover, super gezellig. Dat komt omdat we vrijdag geen school hadden vanwege Veterans Day. Verder heb ik in dit weekend veel geslapen want was erg moe, nog wat gedaan met Maria en slapen.

Vandaag hadden we een Late Start, school begint dan 2uur later. En vandaag heb ik me hockey tenue gekregen whoewhoe:D ik hoop dat ik de fotos erop kan zetten:D

Morgen hebben we een wedstrijd. Ik ga nog niet spelen, maar heb te horen gekregen van de coach zijn dochter dat hij me wel wil laten spelen, super gaaf:D Omdat ik talent heb ofzo,, en het spel begrijp, ( ik begrijp het half maar daar word aan gewerkt) ik vind het in ieder geval erg leuk om te doen, Als we in nederland de kans krijgen via school sporten te spelen, zoals hier en de kans krijgen 3 sporten te beoefenen was hockey er zeker een van geweest!!

Maar er was nog een verrassing voor mij vandaag.
Toen ik thuis kwam stond er een pakket je voor me, met sinterklaas inpak papier. Mmm, van wie zou dat toch zijn, en zat een lief gedicht bij, een leuk pieten boek met muziek, die ik gelijk op me ipod heb gezet en lekker snoep!
Heel erg bedankt lieve pieten!!!
super lieve van jullie Laura & Femke!! Erg bedankt!! ik waardeer het erg, sorry dat ik niet zo veel van me laten horen heb, en dit vind ik het super leuk!!!!!
dank jullie!!!! (L)


xxx Stephanie


  • 15 November 2011 - 08:08

    Lennart:

    Heee Steff!

    Erg leuk om weer wat te lezen! Jammer dat het zo afgelopen is met voetbal! hoop dat je t nu erg naar je zin hebt met ijshockey! is wel ff wat anders he! :)

    xx Lennart

  • 15 November 2011 - 09:46

    Carla :

    Hi Stephanie,
    Wat heb je weer een leuk verslag geschreven. Goed te horen dat je zoveel te doen hebt.
    Wat is het soccerseizoen toch leuk afgesloten met dat soccerbanquet. En je eerste letter is binnen :)
    Nu je richten op ijshockey, gaat helemaal lukken.
    En stef, denk maar aan die mooie woorden die de soccercoach over je zei :) past ook helemaal bij ijshockey !
    Trouwens leuke foto's.
    Heel veel succes met alles.
    xxx

  • 15 November 2011 - 09:51

    Kim:

    Heey lieverd!

    Leuk verhaal weer! Maar wist het meeste al zo'n beetje! Snel weer skypen!

    Liefs Kim

  • 15 November 2011 - 10:01

    Maureen:

    Het is leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.
    Ijshockey lijkt me ook wel gaaf!
    Is ons kaartje inmiddels aangekomen? ik denk dat we beter een nieuwe kunnen sturen.. XD
    ik wens je heel veel succes met je Ijshockey en met je nieuwe vakken.
    Veel Plezier! xxx Maureen

  • 15 November 2011 - 15:25

    Opa En Oma:

    Hoi Stephanie,
    Leuk weer eens wat van je gehoord te hebben. Wij zijn heel blij dat het zo goed met je gaat. En dat het op school ook goed gaat.
    Hopelijk gaat het met ijshockey net zo goed als met voetbal.
    Geniet van alles, want het jaar is zo voorbij.
    groetjes van opa en oma xxx

  • 15 November 2011 - 16:28

    Opa Jan:

    Hallo Lieve Stephanie,Wat een leuk verslag weer, Fijn dat je het zo naar je zin hebt daar en ik hoop dat daar kan afstuderen.Fijn dat je zo aan sport doet dat in Amerika erg belangrijk.Ook al ben druk het is een hele ervaring.daar zul je altijd aan terug denken.Opa is trots op je,groetjes uit Spanje het is hier nog mooi weer.

  • 15 November 2011 - 19:48

    Kitty:

    Lieve Stef,

    Wat ontzettend leuk om weer een verhaal van je te lezen.
    Wat zijn we allemaal zo trots op je! Wat een ervaringen maak jij mee! Ben haast jaloers op je....
    Zo zie je maar: altijd naar de zon op vakantie en toch talent voor ijshockey ;-) Zou dat ook voor ons gelden??
    Lees ik nu "tussen de regels door" dat je misschien wel verder wilt studeren in de US? Minnesota University? Kom ik je wel opzoeken hoor! Moet sowieso 2 maal per jaar naar Minnesota voor mn werk! :-)
    Mooie cijfers haal je trouwens maar belangrijker wat leuk dat je zoveel nieuwe mensen ontmoet en vrienden hebt gemaakt.......
    Wat hebben die Amerikanen toch veel losse vrije dagen....straks heb je ook nog "Tanksgiving"! Hoop wel voor je dat je gevulde kalkoen lust ;-)
    Wij eten lekker chocolade pepernoten, speculaas etc....maar je hebt dus je eigen "Pieten pakket" gekregen! Leuk hoor!
    Vergeet dus niet dat je hier ook nog veel vrienden en familie hebt en houdt ons maar op de hoogte met je leuke verhalen!

    Veel plezier en succes daar weer!

    Groeten Kitty


  • 19 November 2011 - 12:24

    Melanie:

    Hoi Stephanie,
    wat een leuk verslag om te lezen.
    Weer veel meegemaakt en gedaan.
    Veel succes met ijshockey.
    gr. Melanie xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Rochester

Stephanie

Actief sinds 25 Juli 2011
Verslag gelezen: 401
Totaal aantal bezoekers 35343

Voorgaande reizen:

07 Maart 2015 - 16 Juli 2015

Exchange student in Chongqing, China

17 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Stage in Valencia

04 Augustus 2011 - 16 Juni 2012

U.S.A

Landen bezocht: