Druk druk en nog eens druk... - Reisverslag uit Rochester, Verenigde Staten van Stephanie Bon - WaarBenJij.nu Druk druk en nog eens druk... - Reisverslag uit Rochester, Verenigde Staten van Stephanie Bon - WaarBenJij.nu

Druk druk en nog eens druk...

Door: Stephanie

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

01 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Rochester

Hi, allemaal,
sorry voor mij late blog, er is veel gebeurd en ik kan super veel vertellen over deze 2 weken.
we hebben indertussen veel wedstrijden verloren/gewonnen.
met voetbal doen we het qua BIG9 erg goed, we zijn nog geslagen we moeten nog 2wedstrijden en dan hebben we de BIG9 gewonnen. statewedstrijden doen we minder goed... heben 1 gewonnen en 6 verloren.
Maar goed, in de wedstrijd tegen Winona heb ik gescoord deze wedstrijd hebben we gewonnen met 3-0. ik was super blij me eerste doelpunt hier in the USA en het was een beauty(A) een mooie volley in het doel :) iedereen was erg blij omdat we 1-0 voor stonden en het duurde super lang voordat er weer een goal viel. Wij speelden super goed maar hij ging er niet in, we hebben wel 10X paal en lat geraakt en toen scoorde ik:D Ik was super blij omdat ik me bovenbeenspier had verrekt en ik kreeg deze wedstrijd speel minuten en heb lekker laten zien wat ik kan.

Verder heb ik het super druk met school en soccer,
mij dagen zien eruit als 5:45uur opstaan want moe 6:45 met de schoolbus naar school. School begint pas om 7:40 dan heb ik school tot 3:03 en 3:30 heb ik trainen tot 5:30 dan snel naar huis meestal thuis om 6uur. Douchen eten en dan nog huiswerk maken. En als we een uitwedstrijd hebben om dinsdags gaan we gelijk na school 3:03 met de bus weg en komen we savonds om 9:30 terug en dan moet ik nog huiswerk maken. De dagen zijn hier veel zwaarder en drukker, ik vind het wel super leuk omdat je je eigenlijk nooit verveeld.

Dan hadden we homecoming week vorige week.
Dat was echt super gaaf. maandag tot met vrijdag hadden we thema dagen.
Maandag: seniors moesten alles in zwart dragen

Dinsdag: Twin-dag, wij hadden een uitwedstrijd dus iedereen van soccer droeg haar warm-ups :D
Deze uitwedstrijd hebben we gewonnen 3-0 en in deze wedstijd heb ik gescoord:D

Woendag: Hipster-day je moest je alternatief kleden.

Donderdag: Toga-dag. hier deed ik niet aan mee.. en wij kleden ons netjes aan omdat we een HOME game hadden. deze homegame was tegen onze stad concurrent JM, John marshall deze wedstrijd hebben we gewonnen met 2-0

Vrijdag: was een century dag iedereen droeg century kleren. Om te laten zien dat we erg trots zijn op onze school. Ik heb een homecoming t-shirt gekocht, Ons thema voor homecoming was Our big fat greek wedding wat iedereen niet echt een leuke thema vond, maar goed.
Vrijdag was ook een leuke dag omdat de lessen maar 30min waren en we om 1:03 een pepfest hadden en na het pepfest hadden we een parade.
Ik ben samen met een meisje van me voetbalteam snoep gekocht om van onze firetruck af te gooien naar de kinderen. Het soccerteam rijd in de parade altijd op de firetruck, super gaaf. Naar de parade gingen we naar anna huis en hebben we nog helemaal wit gekleed, omdat het een white out was at the football game.
Ik droeg een witte panty met voetbal kousen hoog opgetrokken en mijn witte soccer sweater. Toen gingen we voor de wedstrijd, gingen buiten het football veld beetje hangen rond vuur dat doen alle senoirs super gezellig, het was zo koud dat ik by the football game handschoenen en een muts heb gekocht. een echte muts en handschoenen met CHS :D Helaas verloor ons footballteam de wedstrijd, en daarna zijn we ergens gaan wezen eten.

Zaterdag, de Homecoming dance:)
lekker uitgeslapen :D en smiddag naar naveen gegaan en hebben ons daar klaargemaakt:D (fotos zijn op facebook) ik probeer er ook een paar hier toe te voegen. We hadden fotos in haar tuin, wat echt super mooi was. Na de fotos gingen we uiteten. was super gezellig, Toen gingen we naar de dance, de dance was in de gymzaal en als je binnenkomt moet je alles afgeven, nouja alles je schoenen en handtas dat gaat in een tas en word bewaard tot dat je weg gaat. De dans was opzich wel grappig, het is niet zo als in nederland maar wel erg gezellig. Naar de dance gingen we naar Paul een jongen waar we een soort van after party hadden. de after party zijn hier zitten bij een groot kampvuur en smors maken, marsmellows met chocolade en biscuit super lekker. Lekker muziekje erbij dat was erg gezellig.

Zondag lekker uitgeslapen, football gekeken, wat ik een erg leuke sport vind!! het is super gaaf, en ik snap het helemaal dus ik kijk echt uit naar de zondagen met football :D Ik had ook veel huiswerk dus dat moest ik ook maken die dag.

Maandag tot vrijdag deze week was vooral veel school trainen en wedstrijden.
Dinsdag wonnen in van Austin. 2-0 :D
Donderdag wonenn in thuis van Albert Lea met 2-1.

Het begint hier steeds kouder te worden, en de volgende dag is het bijvoorbeeld weer heel warm, super gek weer. Begin een beetje ziek te worden, last van me keel en alles zit dicht.

Vandag lekker uitgeslapen dat was echt wel nodig, zometeen even boodschappen doen en vanmiddag gaan we naar Humphreys en daar hebben we nog een familie uitgenodigd die en exchange student heeft, een nederlands meisje. Ik ken haar wel van school, heb haar wel eens gezien en gesproken dus dat word denk ik wel leuk vanmiddag.

http://www.minnesotasportsonline.com/teamschedule.php?yid=1112&tid=3376
op deze wedstrijd kun je alle wedstrijden zien en zien hoe we het doen. :)

Ik vind het erg jammer soccer is al weer bijna afgelopen hier.. nog 1 officele week van trainen en 2 wedstrijden, daarna hebben we een wedstrijd als we deze verliezen liggen we uit sections voor state.
Ik moet nog maar eens gaan bedenken welke sport ik zou gaan spelen in de winter.
Basketball is helaas geen optie op schoolniveau omdat de teams al bekent zijn. Dan hebben we nog skien of ijshockey. Ijshockey lijkt me wel gaaf en het hocky team heeft niet zo veel mensen en is slecht dus ik heb een kans daarin (A)

sorry voor het late verslag en ik zou snel weer een nieuw verslag schrijven.

xx Stephanie

  • 01 Oktober 2011 - 17:32

    Koen:

    eey stef echt goed dat je hebt gescoort haha en al een paar wedstrijden gewonnen

    ik heb vandaag ook gevoetbald tegen neede en 13-2 gewonnen en gescoord


  • 01 Oktober 2011 - 19:42

    Melanie En Peter Jan:

    Heel goed dat je hebt gescoord en veel wedstrijden hebt gewonnen.
    Ik heb vandaag ook gekorfbalt en heb met 8-0 gewonnen maar niet gescoord als jij.
    ga zo door!
    succes op school!
    papa wil nog iets zeggen hoi! haha

    xxmelanie en papa

  • 01 Oktober 2011 - 21:32

    Wilma:

    Hoi Stef, leuk verhaal weer. Hou het scooren nog even vol, je hebt nog een paar kansen. Wat is zo´n seizoen bij jullie snel voorbij, nu nog een wintersport kiezen. Ik wist het wel en dat is niet jou keuze zie ik al. Nu heb je de kans ijshockey te spelen, en skienen kun je al.
    Succes met je studie en kies een leuke sport voor de volende maanden.

    Groetjes Wilma, Eduard, Gerrit , Bart en Willem.

  • 02 Oktober 2011 - 06:37

    Carla:

    Hi Stephanie,
    Weer een heel mooi verhaal, het is altijd weer leuk om het te lezen. Jammer dat soccer bijna is afgelopen.
    Ik zou het wel weten welke wintersport ik zou kiezen. IJshockey! In Nederland krijg je de kans er niet voor. En ijshockey is heel populair in de USA.
    Verder nog veel succes met de laatste week soccer. Hopelijk halen jullie de BIG 9.
    Je moet ook de groeten van Koen Hoefnagels hebben (Twenteman, Artelux). Hij wenst je veel succes met alles.
    groetjes xxx

  • 02 Oktober 2011 - 09:58

    Kitty:

    Hi Stef,
    Wat leuk om weer een blog van je te lezen!
    Super voor je dat je al die Amerikaanse tradities als Homecoming kunt meemaken :-) Leuke foto's ook.
    Hopelijk winnen jullie de Big 9 en scoor je nog een paar doelpunten.....
    IJshockey is leuk maar lijkt me altijd zo gevaarlijk.....pas maar goed op je tanden! Zou jammer zijn als je terug komt met een kunstgebit ;-)
    Veel plezier nog en succes met de studie! Lukt het trouwens een beetje met Anatomy?? Ben benieuwd!
    Groetjes Kitty

  • 02 Oktober 2011 - 16:18

    Laura:

    Hey stef,
    Super leuk verslag weer! Zo te zien heb je een strak schema elke weerk! pff knap hoor hoe je het allemaal vol houd! En natuurlijk hoop ik ook dat je met je team de Big9 haalt! Zoals je al gehoord had hebben wij vandaag met 4-1 gewonnen.
    Maar Heel veel succes en vooral plezier nog! en we spreken elkaar weer!

    Liefs! xx

  • 03 Oktober 2011 - 06:41

    Opa Jan :

    harstike leuk verslag, ik kan wel begrijpen dat je erg druk hebt,maar we leven met je mee.Veel succes met alles. Opa.

  • 03 Oktober 2011 - 07:51

    Maureen:

    echt super datr je bijna de big9 hebt gewonnen. nog 2 wedstrijden, die gaan jullie vast wel winnen met de sterkste speler uit holland...
    hahah XD
    veel succes en voetbalssee!!
    xxx

  • 06 Oktober 2011 - 21:42

    Lennart:

    Hii steff! leuk verhaal weer! mooi dat jullie veel winnen met voetbal, nou maar hopen dat je die belangrijke wedstrijd wint! Goed bezig met scoren ook ;-)

    Idd ff goed kijken welke sport je in de winter gaat doen, ijshockey is wel erg gaaf wel weer iets harder, heeft ook wel wat! Successs!

    xxxx

  • 13 Oktober 2011 - 12:33

    Inge:

    Leuke Steff!!

    Wat een heerlijk verhaal weer, jij maakt daar leuke dingen mee zeg!

    Wanneer begint het ijshockey seizoen? Gaaaf! Maar pas wel op he, een bloedneus heb je zooo.. & dan worden het weer septemberfeest taferelen met een 2 papierproppen in je neus hahaha! (wel leuk gezicht natuurlijk, voor de rest;P)

    Heel veel plezier nog meid xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Rochester

Stephanie

Actief sinds 25 Juli 2011
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 35330

Voorgaande reizen:

07 Maart 2015 - 16 Juli 2015

Exchange student in Chongqing, China

17 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Stage in Valencia

04 Augustus 2011 - 16 Juni 2012

U.S.A

Landen bezocht: