Labor day & Eerste schooldag - Reisverslag uit Rochester, Verenigde Staten van Stephanie Bon - WaarBenJij.nu Labor day & Eerste schooldag - Reisverslag uit Rochester, Verenigde Staten van Stephanie Bon - WaarBenJij.nu

Labor day & Eerste schooldag

Door: Stephanie

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

07 September 2011 | Verenigde Staten, Rochester

Hi allemaal,

lang geleden weer denk dat ik vaker een blog moet gaan schrijven, want vergeet zoveel wat ik heb meegemaakt te vertellen.

Dinsdag: Wedstrijd tegen Bloomington Jefferson, helaas hadden we deze wedstrijd verloren.. 4-0. Iedereen, vooral de senoirs beginnen het heel erg te vinden dat we steeds verliezen. Ik vind het ook erg jammer, maar goed als je een kansen creëert scoor je nooit.

Woensdag: Was gewoon weer een trainingsdag.

Donderdag: Wedstrijd, we hadden een wedstrijd tegen Mankato West. Gelukkig hebben we deze wedstrijd gewonnen met 2-0. Het is een BIG9 game en dat is voor het kampioenschap in de poule. Onze eerste BIG9 hebben we gewonnen. Ik snap het systeem nog niet helemaal maar dat doen ze zelf ook niet. Terwijl hun het al 4jaar hebben. Naar de wedstrijd gingen we uiteten bij Buffalo met het hele team.

Vrijdag: Weer een trainingsdag.

Zaterdag: Was het me verjaardag :) eerste even geskypt met thuis en daarna na beneden pancakes eten. Het cadeau van me host-family was een Nederlands pakket. Super gaaf, met stroopwafels, Echte lekkere kaas, Wilhelmina pepermunt en bonbons met tulpen(A), Bastogne koeken, en een Super mooie sjaal :). Van me host-grandma kreeg ik een waardebon voor de centuryshop, De school shop, dus ik kan wat kleren kopen met schoolloge erop. Dat is wat iedereen hier bijna draagt.
Daarna gingen we varen met de boot omdat het zo'n mooie dag was. Maar goed ook. Het was de eerste dag, waarop ik gewaterskied heb. :) vorige weekend had ik het geprobeerd maar nu kwam ik echt op en stond ik gewoon op water. Het is een super gaaf gevoel. Savonds hebben we ergens lekker gegeten.

Zondag: Ik was erg moe, dus ik sliep nog toen iedereen vroeg naar de kerk ging. Ik en me host-brother bleven thuis omdat we gewoon nog sliepen toen hun weg gingen. smiddag ging ik met de moeder van Maria stof uitzoeken voor mij tas. Marias moeder maar tassen super gaaf, en ze gaat er ook een voor mij maken. Ik mocht zelf de stof uitzoeken in de binnenkant van me tas. Savonds gingen we naar hun goede vrienden(humphreys) om daar te eten en je jongens gingen schieten, mijn hostfamily heeft ook wapens. Maar meer voor het jagen. Van die lange geweren.

Maandag: Vandaag is het Labor day. Het is een dag dat iedereen vrij is in de USA. Het is een feestdag. Laborday is voor de hard werkende mensen, omdat die altijd maar aan het werk zijn en door deze dag hebben we en vrije dag. Volgens mij is het iets van vroeger uit voor de arbeiders. Maar op deze dag gingen we schoolshopping. Wij moesten allemaal nog spullen hebben voor school.
Het enige wat je hier nodig hebt, is 6 notebooks en 6 folders.(mapjes waar je homework en opdrachten in doet en inlevert bij de teacher. Verder het ik nog pennen gekocht. Savonds lekker een movie gekeken met zun allen beneden.

Dinsdag: Mijn eerste schooldag,
ik hoefde gelukkig pas laat te beginnen. Iedereen, behalve fresmans moesten 10:15 op school komen. De newstudents hadden een pizzaparty achttig iets. Daarna hadden we een PEP-FEST. Dat was super gaaf, iedereen gaat naar de gymzaal, en daar speelt de band. Dat was super indrukwekkend. Verder zit je daar. En luister je naar de pricipal en naar de StudentGOV mensen, dat zijn studenten die je helpen tijdens school, met bepaalde dingen, je kan er naar toe stappen als je problemen hebt of zoiets. Me host-sis moest ook nog dansen tijdens pep-fest. Na het pepfest hadden we lessen, alleen duurde de lessen maar 18min. Het is een kleine introductie van wat je de lessen kan verwachten.
Mijn vakken:
1-Human anatomy & Physiology
2-open hour
3-United States History
4-Eng 4: Contemporary Lit.
5-German
6- Lunch
7-Economics
8-French

zoals je ziet hebben we maar 1 break/pauze. Dat is lunch 6e uur heb ik dat, dat betekent dat ik vanaf smorgens 7;40(zolaat, o wacht, zovroeg begint mijn school) tot 12:20 moet wachten totdat ik weer iets kan eten. En de tijden zijn heel raar, ik upload binnen kort wel het schema weird, tijden schema. Maar goed om 3:03, raar tijd. terwijl klassen maar 50min duren, zijn we uit. (Het vage is dat de 7/8 period volgens mij iets korter zijn. Ben er nog niet helemaal uit. Maar goed naar school gaan we naar de lockerroom, om ons om te kleden en daarna gaan we naar het soccerfield om te trainen. Dinsdag hadden we foto's. Dus we hadden niet echt echte training. Na de foto moesten we de 2mile run doen. Maar niemand controleerde ons, en het is een een woonwijk(een gedeeld), dus we gingen wat afsnijden door de achtertuin te gaan. De andere meiden van ons team mocht dat natuurlijk niet zien, en wij hadden dikke lol. Savonds was ik moe en kapot, maar ik had homework voor ENG4: ik moest een essay schrijven over English and me. Welke boeken, wat ik het leuks vond ezv.

Woensdag:
We tweede schooldag, ik moest vroeg opstaan alarm ging om 5:45, te vroeg maar goed we moesten met de schoolbus om 6:40 anders kwamen we niet op school. Tijdens de rit gaf Maria me de tas die haar moeder had gemaakt, Super gaaf is die geworden, ik ben er erg blij mee. Op school aangekomen moesten we naar onze lessen,. Alles ging goed tot 3e lesuur. Ik had USHistory en ik moest naar de Nurse. De nurse vertelde me dat ik naar huis moest. Ik mocht niet op school blijven omdat ik een inenting mis. Heel apart. Het is een Tetanus shot, dat ik nog moet. Ik heb er blijkbaar maar 4 gehad en hier moet je er 5 hebben gehad. Volgens mij heb ik er misschien wel 5 gehad maar goed. Ik moet er nog een hebben anders mag ik niet naar school. Dus ik werd de school uitgekickt en moest wachten op me host-mom. Dat is de reden dat ik nu thuis zit. Want ik werd om 10:30 na huis gestuurd en pas om 1uur kan ik naar de public health center voor de boostershot. Hoop dat ik daarna weer naar school kan en de lessen verder volgen.

Nu wacht ik tot dat het 1uur is, en het is meestal super druk daar dus we gaan optijd weg. (mama dat is dus de reden dat ik misschien beter me inentingen boekje met ALLES had kunnen meenemen/opsturen, dat was wat ik bedoelde. Maar goed, we gaan wel zien hoe het gaat en wat de kosten zijn. Ik wacht af. Vanmiddag hebben we weer practise en naar de training hebben we een pastafeed. spannend hoe dat is.


Hou jullie op de hoogte!!

xx stephanie

  • 07 September 2011 - 17:32

    Stephanie:

    Weer een indrukwekkend verslag steff! vind het erg leuk om te lezen wat je daar allemaal doet en hoe het daar allemaal gaat. Was het spannend je eerste schooldag? Ben erg benieuwd na je tas! maar pff wel vroeg opstaan elke keer voor school ofniet? Maar we spreken elkaar weer! En binnenkort even skypen he! hheb nog zoveel vragen en zoveel te vertellen haha!

    xxx

  • 07 September 2011 - 17:33

    Laura:

    Dat moest natuurlijk Laura zijn hahah!

  • 07 September 2011 - 17:56

    Carla En Peter Jan:

    Hi Stephanie,
    Weer veel meegemaakt en veel gedaan.
    Wat aardig van de moeder van Maria dat ze een tas voor je heeft gemaakt.
    Om 5.45 u opstaan is wel vroeg hè Stef!
    Wat een gedoe met die inentingen, volgens mij klopt het niet. maar goed.
    Ik hoop dat je gewoon weer naar school kan.
    groetjes en veel succes. xxx

  • 07 September 2011 - 18:13

    Kitty:

    He Stef,

    Leuk je verhalen weer te lezen.....

    Het is maar goed dat we hier al die extra inentingen niet hoeven te hebben voor school, anders weet ik zo al een paar namen te noemen, die er waarschijnlijk ook 1 zouden missen, om niet naar school te hoeven ! ;-)

    Ik hoop dat je het erg naar je zin gaat hebben op school en veel nieuwe vrienden gaat maken!

    Grtjz Kitty

  • 07 September 2011 - 18:16

    Wilma:

    Het is weer fijn in orde, met je nieuwe vaccinatie kun je weer 10 jaar vooruit, je was volgens onze begrippen echter nog meer dan 1 jaar beschermd. Weer lekkere amerikaanse bureaucratie. Denk je naar school te gaan, zit je weer thuis om zo'n stomme spuit. Waarschijnlijk omdat een of andere oen niet kan lezen. Je verslag is weer leuk om te lezen. Gisteren ochtend heb ik alleen voor je zus staan zingen, volgend jaar is het weer jou beurt. Groetjes van ons allemaal

  • 07 September 2011 - 18:37

    Koen:

    vet hoor waterskieen boottocht alles klinkt echt vet daar in amerika. dus je hebt nu wel de inenting gehad? of niet?
    gr koen

  • 08 September 2011 - 06:50

    Peter:

    Heb je eigenlijk wel tijd om naar school te gaan? Voetbal, waterskien, film kijken, eten en drinken, shoppen, feesten en slapen... ben je ook al aardig druk mee...

    Ik ga bij m'n collega's en klanten ook 's even vragen of ze wel zo'n inenting hebben... misschien levert dat nog wat vrije dagen op...

    Hoe dan ook, succes met alles daar!

    Peter

  • 08 September 2011 - 07:45

    Jan Kellenaers:

    Hé die Steph, mooi om al je nieuwe indrukken te lezen. Raar volk die Amerikanen.......of valt het wel mee? Geniet van al je nieuwe indrukken en hou onze hollandse hoge school voetbal hoog daarzo. Volgens Cruijff: Je mot eerst schieten wil je scoren. En....geen hoekjes meer afsnijden,hè!!!! :)

  • 08 September 2011 - 10:26

    Melanie:

    Je hebt weer veel meegemaakt en gedaan lees ik. Hopelijk vind je het heel leuk op school. Verder veel succes met de voetbalwedstrijden.

    xxx melanie

  • 08 September 2011 - 17:56

    Opa Jan:

    Wat maak je veel mee. Ik hoop alles verder is mee gevallen,Leuk verslag ,groetjes Opa jan

  • 15 September 2011 - 13:27

    Lennart:

    Hee stephanie! Leuk verhaal, wel vervelend dat je van school bent gekicked omdat je geen prikken had, alles is onderhand weer voor elkaar? heb je dezelfde dag die prik nog kunnen krijgen? Hoop dat jullie binnenkort beginnen met het winnen van wedstrijden, Succes op school en met voetballen!

    xx Lennart

  • 19 September 2011 - 11:51

    Inge:

    Nieuwe BLOG Stephanie;) hihi!
    Hoe is het verder met je?
    heb je het nog steeds erg naar je zin? Hope so! We hebben gisteren weer gewonnen met de dames, jeetje wat een partijdige scheids daar in Wolfersveen maar oke, we hebben de punten meegenomen naar Borculoooo!
    Een fijne dag (nacht?) gewenst ..
    Lieve kus & tot snel! xxx

  • 19 September 2011 - 13:50

    Ginny (Dies):

    Hey Steph!
    Wat leuk om dit te lezen.
    Heel veel succes met voetbal en school!
    Wij hebben tot nu toe alle 2 de wedstrijden gewonnen.
    We denken aan je!

    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Rochester

Stephanie

Actief sinds 25 Juli 2011
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 35334

Voorgaande reizen:

07 Maart 2015 - 16 Juli 2015

Exchange student in Chongqing, China

17 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Stage in Valencia

04 Augustus 2011 - 16 Juni 2012

U.S.A

Landen bezocht: