Boating and Soccer - Reisverslag uit Rochester, Verenigde Staten van Stephanie Bon - WaarBenJij.nu Boating and Soccer - Reisverslag uit Rochester, Verenigde Staten van Stephanie Bon - WaarBenJij.nu

Boating and Soccer

Door: Stephanie

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

15 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Rochester

Hi everybody!!

Ten eerst wil ik even zeggen sorry voor de spelfouten in mijn vorige blog. Ik probeer het goed te doen, maar als je zoveel hebt meegemaakt wil je alles even snel typen omdat je haast geen tijd voor hebt. Maar goed ik heb veel meegemaakt dus laten we maar beginnen waar we gebleven zijn.

Vrijdag:
Ik ging samen mij me host-mom, Shelly soccer kleren kopen. Moest nieuwe schoenen hebben, nog paar extra shirts en broekjes en natuurlijk scheenbeschermers. Maar toen in de de soccer store kwam, vroeg de man gelijk of ik het meisje was van the Netherlands, dat hij veel over mij heeft gehoord,( zou niet weten hoe??) maar goed.Iedereen zei dat ik goed was terwijl ze me nog nooit hebben zien spelen. (hoge verwachtingen die Amerikanen) Maar goed, veel geld erdoor heen gejaagd, gelukkig is de doller gunstig voor ons, da's weer mooi meegenomen maar goed. Gelukkig kreeg ik korting maar toch moest ik nog 220 dollars betalen. Echt super fijne kleren, en de scheenbeschermers zijn zo fijn. Ik wil ze wel voor het hele team kopen, zo relax!! Je moet een soort van sok, band om je scheenbeen doen en daar moet je de bescherming nog in doen super relax, geen flappen aan de onderkant! :D Smiddags verder niet veel bijzonders gegaan. Want om 5uur moesten we naar een Baseballgame, My host-family had ook nog iemand anders in huis. Een baseball player, die speelt college baseball en in de zomer voor de Honkers, baseball team van Rochester. We gingen er om 5uur heen, omdat we daar konden eten/drinken for free, gratis. De wedstrijd begon pas om 7uur. Nou de wedstrijd was super!! Honkers hadden al 2x verloren van het team waar ze tegen moesten, maar deze keer wonnen we flink. 11-2 (dat is best hoog voor een baseball game werd me verteld) Ze scoorde gewoon 9x in een inning!! Ik ben nog met de mascotte, Slider op de foto geweest en een t-shirt van de honkers gekregen. De wedstrijd duurde tot ongeveer 10:00uur, daarna gingen we naar huis en slapen iedereen was erg moe.

Zaterdag:
Dit was de dag waarop we gingen varen met de boot. Sochtend eerst nog even inkopen gedaan voor mezelf ( nieuwe running schoenen) en eten gekocht voor op de boot. S''middags vertrokken met de auto om 2uur naar Wabasha, een klein plaats waar een haventje is voor boten. Mijn Host-family heeft een erg mooie en grote boot. Net zo groot als de "gewone"" boten waren in vilamora. Mijn eerste keer dus ik vond het nogal spannend. Seth ging op de jet-ski, Dat hebben we ook nog:D super gaaf. Veel nieuwe mensen ontmoet en naar een hele dag varen kwamen we naar in een haven waar we aanlegde en naar ons hotel gingen. Hotel heette Truesure Island. Het is eigenlijk een casino, maar het heeft ook kamers waarin je kan slapen. Het was al laat, 9uur dus gingen even naar boven omkleden en daarna naar het buffet. Ik heb daar echt me ogen uitgekeken, hoeveel voedsel ze daar hebben. Zoveel eten niet normaal. En toen heb ik er achter gekomen dat Amerikanen echt veel eten. Wou, we zagen met alle kinderen aan tafel 6 in totaal. En ze schepte eten op en lieten hun borden halfvol/leeg staan en haalde zo weer nieuwe. Ik heel bescheiden 1 bordje vol en daarna zat ik echt vol. Maar hun, echt leken wel uitgehongerd. Naar het eten gingen we bowlen. Nou heb ik in NL niet zo vaak gebowld, en doen de Amerikanen het z'on beetje 2x per week. Ik met ze weinige bowling ervaring, volgens mij keer op een kinderfeestje, heb ze allemaal verslagen. Super grappig. Ze stonden er van te kijken, Ik vond het natuurlijk super grappig. Na het bowlen gingen we slapen want de volgende ochtend moesten we vroeg op voor weer een dagje op de boot.

Zondag;
De dag dat ik veel dingen heb gedaan die ik nog nooit heb gedaan. Ik het nog niet verteld dat we een boottocht maken op de Mississippi river. Maar vandaag mocht in ook op de jet-ski. Shayla en ik gingen samen op de jet-ski, dat is super gaaf. Echt lekker crossen op het water tussen alle boten door. Iets wat ik thuis nooit zou doen. Later heb ik nog getubed. Dat is op de buik liggen op zon opgeblazen ding en dat zit met een koord achter de boot vast en je hebt handvaten waaraan je moet vasthouden. Echt het lijk net of je vlieg boven her water, zo hard ging het. Ik voel het nog steeds in me armen. Verder heb ik nog gezwommen in de Mississippi river. Om 6uur moesten we weer ergens aanleggen omdat ik werd opgehaald door Shelly haar ouders. Ik werd opgehaald omdat ik soccer try-outs heb, Maandag tot en met Woensdag. Shelly haar moeder slaapt met mij samen in het huis zodat ik niet alleen ben. Omdat mij host-family hun boattrip is hun zomer vakantie en ze komen pas terug op dinsdag. Ik vind het geen punt. We moesten vanaf Stillwater, terug rijden naar Rochester, dat is een eind. Goed nog even gestopt voor een lekker icecream onderweg en thuis aangekomen was iedereen erg moe. Ik van de hele dag sporten op het water. En ik moest gaan slapen omdat ik try-out heb. iemand van het soccer team, cori, heel aardig meisje, heel me al vaak gesmst of ik iets wou doen maar haar, maar ik was boating dus helaas.

Maandag;
Ik moest vroeg opstaan om 7uur omdat de tryout beginnen om 8:30 tot 12:30, dat alleen al vind ik heel absurd 4uur lang trainen. de Soccertry-out ging volgens mij goed. Maar echt RESPECT voor die meiden hoor wat een conditie hebben sommige, misschien komt dat ook omdat ze track doen maar echt wat een loop vermogen. Zelfs de dikke speler die dikker dan mij zijn. Maar goed in ieder geval, training was eerst een hel. Hun warming-up is super veel lopen en lopen en lopen. rondjes rennen om het soccerfield+baseballfield, stellete gekken en ik doe er nog aan mee ook. (hopelijk gaan me conditie omhoog.) Daarna gingen we wat techniek training doen. En daarna sprinten, Yuppie weer sprinten. van de lange hoek van een soccerfield naar de andere lange, dat is een lange zijde sprinten + korte, daarna alleen lange en dan weer kort. Dat dan 2x ik kon niet meer naar de tweede keer maar ik kon niet opgeven. Nou toen dat klaar was, was het nog maar 10:15, dus we moesten nog 2uur en 20 min en ik was al helemaal kapot. De training in NL zijn niets vergeleken met dit. Dit is echt afmatten totdat je niet meer kan. We hadden een kleine pauze en konden toen weer lekker een rondje rennen, soccerfield+ baseballfield again. Ik helemaal buiten adem, gaan we dribbel werk doen gecombineerd met sprint. Nou ja gewoon doen. Nadat dat gelukkig klaar was voelde ik me benen, nouja eigenlijk voelde ik die al bij de pauze. Toen kwam het leuke gedeelte eindelijk een partij. Maar ik had al bijna geen energie meer. Maar gelukkig ging het nog. Toen moesten we weer bij elkaar komen voor sprinten, en dingen voor de coolingdown. Hun coolingdown is onze warming-up. Heel apart, alleen zoals je al raad gecombineerd met SPIRNT, misschien word ik nog wel een echt sprinter. (mama volgens mij kom ik geen kilos aan maar val ik heel veel af hier, Lijkt wel bootcamp). Goed nadag de training over was, coach bedankt en gelukkig stond me ride home eral. Me host-grandmom, helemaal kapot stapte ik in de auto en reden we naar huis. Thuis ben ik me eerst even gaan douchen en daarna hebben we een sandwich gegeten. Ik denk dat het toen al 2uur was. Om 2:30uur waren we klaar, en ik wou eigenlijk graag slapen, host-grandmom ook. Nou ik heb nog nooit zo lekker geslapen echt, heb geslapen tot 4:45. Echt daarna wou ik me blog schrijven maar heb ik lekker gekletst met Grandmom. tot 7uur, en we moesten nog eten. Dus grandmom snel even iets klaargemaakt. Kip met lekker brood en cherrys, ik heb nog nooit kersen gehad maar echt LEKKER :). Naar het eten heb ik even me running schoenen ingelopen, want rennen ging echt niet meer, tot 9uur. Ik moest ze even inlopen omdat ik morgen weer try-out heb, zelfde tijd en weeer 4uur lang. Maar het leuke aan morgen is, is dat we een 2mile run gaan doen en op tijd. 2miles is ongeveer 3,2km. En een senior, wat ik ben moet dat ongeveer in 15/16/17min lopen. DAT WORD EEN HEL. Echt ze doen net zo we profs zijn.. Maar goed nadat ik me schoenen had ingelopen, ging in even in de hot-tube. Omdat ik overal maar dan ook echt overal spierpijn heb. Ongelofelijk, Ik mis Training van Kees!! Maar goed ik denk dat de hot-tube me goed heeft gedaan. Nouja toen ging ik nog even een blog schrijven en ik denk dat ik zo maar eens moet gaan slapen. Goede nachtrust moet hebben voor morgen 2milerun. En dan ook nog woensdag weer 4uur try-outs... pff Ik hoop dat jullie me goede moed instralen vanaf NL. Die kan ik wel goed gebruiken morgen vroeg!! Woensdag naar de try-out dus naar 12:30 hoor ik of ik het team heb gehaald. De meiden van de Varsity team zeggen dat ik het wel ga halen maar ik weet het zo nog niet.. De meiden zijn wel echt goed en een top conditie. Ik ga morgen/overmorgen weer me best doen en HOPEN DAT IK ER WOENSDAG BIJ ZIT.

laat snel weer wat van me horen hoop ik.

xx Stephanie

• 16 Augustus 2011 - 08:11

Carla En Peter Jan:

Hi Stef,
    Wat heb je al veel gezien en gedaan in deze korte tijd. Leuk om te lezen.
    Zet hem op met de try outs. We zullen vandaag en morgen voor je duimen.
    "laat zien wat het meisje from the netherlands in huis heeft". Want we weten dat je het kunt! succes.
    groetjes xxx

• 16 Augustus 2011 - 10:36

Melanie:

heey stef
    Weer een leuk verslag gescheven.
    Veel succes met je try outs.

xxxmelanie

• 16 Augustus 2011 - 11:12

Laura:

pff klinkt inderdaat vermoeiend haha. Maar wel super gaaf! straks heb je een super goede conditie! :)
    En wij zitten soms bij kees al te zeuren als we rondjes moeten lopen haha. Maar ik wens je super veel succes! je kunt het!

xx

• 16 Augustus 2011 - 11:21

Daniek:

Oh god! En wij zijn al kapot als we twee rondjes voetbalveld moeten! Zeuren hier al als een gek.. ;)
    Het gaat je lukken!!

xx Daniek

• 16 Augustus 2011 - 13:49

Lennart:

Haaaa steff!!

Wat een druk weekend en dan nog volop sporten daarna ook! Lijkt me erg leuk maar lichamelijk ook wel slopend!

De goede moed en vertrouwen vanaf NL heb je van deze kant iig wel! hoop echt voor je dat je het haalt! succes vandaag.
    Je boottocht-avontuur klinkt ook erg leuk! Je hebt het echt goed voor elkaar daar hè ;-)

Ik zal voor je duimen woensdag! we zijn (denk ik allemaal in NL) erg benieuwd of je erbij zit woensdag!

Groetjes xxx Lennart

• 16 Augustus 2011 - 15:20

Kitty:

He Stef, Thanks voor je uitgebreide sms! Zo was ik mooi op de hoogte van jouw activiteiten terwijl we weg waren!
    Je hebt het goed voor elkaar daar. Gebracht en gehaald door grandma....;-)
    Wat een luxe leventje heb je daar; de boot, de jet ski, de hot tub, de bios in de kelder.....toe maar. Het is je natuurlijk echt gegund hoor maar dat wordt volgend jaar wel weer afkicken.
    Als je zo door gaat ben je volgend jaar super slank met een top conditie ;-) (Wat dat aangaat zouden wij ook wel zo'n jaar Amerika willen doen.) Uiteraard duimen we voor je dat je het team haalt maar volgens mij is dat helemaal niet nodig. Misschien mis je, t.o.v. de andere dames, nu nog iets conditie maar jij hebt enorm veel doorzettingsvermogen en wilskracht. Net zo belangrijk hoor!!
    Houd ons op de hoogte en zet hem op! Dikke knuffel, Kitty

• 16 Augustus 2011 - 15:37

Opa Jan:

lieve Stephanie, ik vind het fijn dat je het naar je zin hebt,Amerikanen zijn very proud on his team zo veel training goed voor je conditie maar dat kan jij wel,heb veel plezier en de groeten Opa.

• 16 Augustus 2011 - 15:37

Tom:

veel plezier daar en veel succes met de try-outs!

• 16 Augustus 2011 - 22:21

Stephanie Bon:

oo, man ben zo verlamd. elk spiertje doet pijn, gelukkig is soccer zo niet in NL anders had ik andere sport gekozen. 2mile run afgelegd in 17min,30sec net optijd, achje normaal moet je voor zo iets trainen en dat je dat doet op schoenen die je nog nooit eerder heb gedragen, ik vind goed. Woensdag me volgende verslag dan hoor ik in welk team hoop Varsity, maarja junoir Varsity is ook prima

• 18 Augustus 2011 - 02:06

Stephanie Bon:

I MADE THE TEAM :D
    althans ik sta op de lijst van de geselecteerde voor JV or Varsity. zoo pretty good!

• 18 Augustus 2011 - 06:59

Kitty:

Congratulations!!! Well done :-)

• 18 Augustus 2011 - 07:21

Carla En Melanie:

Hi Stef, hartstikke goed dat je in één van de teams zit. Nu maar hopen dat het varsity wordt. gr. xxx

• 18 Augustus 2011 - 08:49

Yvette:

Hee stef,
    woh als ik dit allemaal lees
    moet het wel heel zwaar zijn geweest. ik hoop dat het varsity word. ik duim voor je. zondag hebben wij de eerst bekerwedstrijd tegen trias. ik zal de uitslag nog wel mailen.

xx

• 18 Augustus 2011 - 12:48

Wilma:

Gefeliciteerd, en dat op nieuwe schoenen. Kan alleen maar beter gaan als je alles hebt ingelopen.
    Dit is wel wat anders dan een week varen die je in het vooruitzicht had.
    Gr Wilma