Het gaat de goede kant op - Reisverslag uit Rochester, Verenigde Staten van Stephanie Bon - WaarBenJij.nu Het gaat de goede kant op - Reisverslag uit Rochester, Verenigde Staten van Stephanie Bon - WaarBenJij.nu

Het gaat de goede kant op

Door: Stephanie

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

30 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Rochester

Hi allemaal,

Het is weer lang geleden dat ik een blog heb geschreven.. Dus ik moet er maar weer even voor gaan zitten.

Woensdag: we hebben de weer 4uur getraind, maar ik kon niet echt mee doen ivm met me been.

Donderdag:, hadden we onze eerste wedstrijd tegen Stilwater, ongeveer 2uur van mijn school vandaan. Helemaal gekleed in blauw gingen met een bus, ernaar toe. Erg indruk wekkend. Je bent veelst vroeg van te voren er, om zo de VJ te kunnen zien spelen. Daarna ga je warmlopen, en veel oefeningen doen. Het grappig is dat elk team een warm-up CD heeft en als je uit moet luisteren altijd naar wat voor kinderachtige muziek hun hadden, Stilwater had allemaal sprookjes dingen, en iedereen vond dat grappig. Toen begon de wedstrijd, iedereen zijn naam werd opgenoemd en daarna moest iedereen naar de middenlijn lopen en ik de richting gaan staan van de Amerikaanse vlag en het volkslied zingen. Ik ken dat hele volkslied niet maar ik leer het nog wel. Helaas hebben we deze wedstrijd verloren.. 1-0. Daarna weer gauw terug in de bus en naar huis. Toen zijn we met het team wezen eten bij Buffelos ofzoiets, chickenwings erg lekker :), Daarna heeft alice, meisje uit me team me naar huis gebracht.

Vrijdag:
De hele dag films gekeken, want ik moest we been nog steeds icen. Ja was wel oke, Savonds hadden we een wedstrijd, Homegame agains Mahtomedi, Mijn been voelde al iets beter, die wedstrijd heb ik even gespeeld, maar toen kreeg ik last van me been, en gelukkig zag coach het dus wisselde ze me. De wedstrijd was savonds dus gaf echt een kick, spelen in een stadion, met dikke lampen aan :, goed gevoel helaas hebben we de wedstrijd verloren met 0-5. Coach zegt de hele tijd dat je verdediging het niet goed doet, maar als je maar 1 of 2 schoten per wedstrijd op goal heb doet de aanval iets niet goed. Ze spelen hier heel apart soccer, rare opstellingen..

Zaterdag:
Voor de wedstrijd waren we uitgenodigd bij een van de aanvoerders van ons team. Bij haar gingen we sandwich eten voor de wedstrijd, daarna gingen we naar de game, we hadden een homegame dus dat is, VJ kijken, naar lockerroom omkleden met harde muziek aan, daarna luisteren naar een verhaaltje van de coach, een klein sprookje achtig iets. Dit keer ging het over een bij ofzo die haar ogen moest open houden en niet afgeleid kon worden en daarom droeg ze een zonnebril. Aan het eind van het verhaaltje kregen we een zonnebril en aan de binnenkant van de zonnebril stond iets geschreven, mijn had; keep your eyes on the summit. Super lief.
Deze wedstrijd heb ik niet gespeeld, vanwege mijn blessure, echt balen. Ik was er best chaggie over. Maar goed,

Zondag:
Deze dag gingen we weer varen met de boot. Maar eerste gingen we naar de kerk, en smiddags gingen we varen. Dit keer met veel andere mensen, erg gezellig. Ik heb gewaterskied. Erg leuk om te proberen, ik kwam 2x omhoog maar bleef niet zo heel lang staan, Ze zeggen dat het me volgend weekend wel gaat lukken. Dat geeft echt een kick hoor op 2 latten staan op het water vol speed :D Naar het hele dagje varen moe naar huis.

Maandag:
Had ik trainen van 3uur tot 5uur. Hebben een oefenpartij gedaan tegen VJ. Gelukkig was mijn been weer de ouwe en kon ik vol gaan, Volgens mij het ik het goed gedaan. :D dus hoop dat ik speelminuten krijg dinsdag.

Dinsdag,
Vandaag hebben wij een wedstrijd tegen Bloomington Jefferson, Awaygame. Moeten verzamelen om 12uur en zijn terug om 7uur, vandaag word dus een lange dag.. Hoop dat we winnen en dat ik kan spelen.


xx Stephanie









  • 30 Augustus 2011 - 15:52

    Lidy:

    Hoi Stef, wat heb je veel te doen daar! Een hele andere ervaring voor je, leukleuk! De verhalen zijn iniedergeval al super;)! Heel veel plezier en hou ons hier in het kleine saaie landje op de hoogte! Kuskus

  • 30 Augustus 2011 - 16:43

    Anouk:

    Hi Stef !

    Echt leuk om dit allemaal te lezen. Wat jammer van je been blessure, helemaal omdat de competitie daar niet heel lang duurt mis je natuurlijk veel te veel ! Ik hoop voor je dat je vandaag lekker mag spelen ! Veel succes !

    Kusjes

  • 30 Augustus 2011 - 16:45

    Wilma:

    Hoi Stef, leuk je verhaal weer te lezen. Zo te zien heeft het waterskieen je been goed gedaan. Ik hoop dat als je dit leest je hebt gespeeld en gewonnen.
    Groetjes .

  • 30 Augustus 2011 - 17:54

    Rebecca:

    Hey Steph,
    echt balen van je been! Maar zo te zien gaat het wel de goede kant op! En wat hebben jullie trouwens veel wedstrijden.. Of komt dat omdat school nog niet begonnen is? Zoals je gehoord hebt, hebben wij afgelopen zaterdag 11-0 gewonnen =) Jammer dat je er aankomend weekend niet bij bent met Septemberfeest, maar dat gaan we dan volgend jaar maar extra inhalen, nietwaar?! Heel veel plezier en hoop dat je vanavond wat speelminuten hebt!

    xxx

  • 30 Augustus 2011 - 19:06

    Carla En Peter Jan:

    Hi Stef,
    Het is goed om te horen dat het met je blessure goed gaat komen.
    Hopelijk heb je vandaag kunnen spelen.
    Wie had dat ooit gedacht Stef op de waterskies. Super gaaf.
    xxx

  • 30 Augustus 2011 - 19:52

    Peter En Kitty:

    He Stef,
    Ik hoop dat jij vandaag mee kunt/mag spelen en dat jullie eindelijk winnen!Heb je trouwens nog een leuk Nederlands stadionlied kunnen kiezen? Wie weet gaat het daar wel beter mee dan met al die sprookjes!;-)
    Tip voor jullie coach....??
    Leuk al die boottochtjes. Geniet er maar lekker van!
    Grtjz Peter en Kitty

  • 30 Augustus 2011 - 22:15

    Marinde:

    steffie, we ( of in ieder geval ik) missen je.
    Echt ongelofelijk helemaal nu je verjaardag er aan komt. Hoop dat je daar het echt super leuk hebt.
    In de wedstrijd missen je we ook, je mooie swalbes en gekrijs haha.
    Het septemberfeest zonder jou vieren is toch wel even anders :P helemaal de woensdagavond ^^
    succes met je been en ik verwacht een volledig afgetrainde middenvelder terug over een jaartje.

    dikke kus,


  • 31 Augustus 2011 - 00:17

    Lenn :

    hee steff!

    Hoop dat t goed gegaan is met je blessure! vast wel, volgende week moet echt aan de bak als school begint maar het zal vast wel goedkomen! jammer dat het septemberfeest moet missen en dat we er niet bij kunnen zijn met je verjaardag! vooral omdat het je 18e is, dat is toch wel weer iets speciaals he. maak er daar iig een leuke dag van! ik zal aan je denken :)

    x

  • 31 Augustus 2011 - 06:08

    Melanie:

    hoi stef!

    Zo te lezen heb je het heel druk.
    ik hoop dat je de aankomende tijd je wedstrijden goed kunt spelen.

    xxmelanie

  • 31 Augustus 2011 - 23:33

    Stephanie Bon:

    Dankje jullie voor de lieve reacties!!! Heelveel plezier op september feest!! mis jullie ook hoor op trainen, hier voetbal trainen is serieus :P

    Maar goed ik heb gespeeld gisteren :D ging super, jammer dat we weer verloren hebben, geen goede aanvallers hier!! Ik wel veel speelminuten gekregen. Vandaag getraind en morgen weer een wedstrijd, hopelijk winnen we deze :D
    xx

  • 01 September 2011 - 07:39

    Inge:

    Lieve Stef.. super al die gave verhalen van jouuuu, erg leuk om te lezen .. hihi laat staan om mee te maken! Vanavond met de dames aan de wijn, bier of weet ik het.. we gaan je zkr missen, wie krijgt er nou een bloedneus en wordt de neus dichtgestopt met papier? Hahahahaha liefsss en ik blijf je volgen, xx Inge

  • 01 September 2011 - 10:55

    Jeanine:

    Hee,
    Wat ontzettend leuk om je enthousiaste verhalen lezen! Super dat je gisteren hebt gespeeld. Succes met de wedstrijden. Heel veel plezier daar!
    Liefs

  • 06 September 2011 - 20:19

    Fried Hermanns:

    Hoi Stephanie, wat leuk om zo te lezen wat je allemaal mee maakt daar in Amerika, ik hoorde vanmiddag van je moeder dat je vandaag voor het eerst naar school bent geweest en dat het nu allemaal echt begint. Hoop voor je dat de blessures genezen zijn en dat je weer volop kunt meedoen met sporten.
    Groetjes uit Borculo
    Fried.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Rochester

Stephanie

Actief sinds 25 Juli 2011
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 35340

Voorgaande reizen:

07 Maart 2015 - 16 Juli 2015

Exchange student in Chongqing, China

17 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Stage in Valencia

04 Augustus 2011 - 16 Juni 2012

U.S.A

Landen bezocht: